16. desember 2009

Bankfashion

Igår hadde jeg vært i England i 4 mnd.

Så idag feiret jeg det med shopping, men ingenting til meg selv. Møtte opp skolen bare for å få vite at vi kunne gå når vi ville, jeg var der i hele 2 timer før jeg satte nesen mot sentrum. Jeg brukte 2 timer på en bokbutikk. Det er jo så koselig der, også så masse spennende bøker. Ah, himmelen (etter sko da, såklart). På fredag skal jeg ha juledag med vertsmor, men hun vet det ikke selv enda. Jeg skal ha grøt og julefilmer. Får ikke sagt det nok: Julekalenderen fra mamma og pappa er verdens beste. Siste skoledag er imorgen, blir godt med ferie. Så for å ta en liten oppsummering over året mitt så langt:

- Funnet ut at skolen i England ikke egentlig er veldig vanskelig, må bare jobbe.
- Blitt veldig lei av busser
- Blitt vant til å kjøre på feil side av veien
- Spist nesten alle måltidene mine på soffaen med enten Hollyoaks, Eastenders, Coordination Street eller Emmerdale på tv'n.
- Funnet ut at jeg trives i England, men borte bra - hjemme best
- Oppdaget gleden med å ha fler kulturelle venner
- Og har fått så mange opplevelser, både på godt og ondt

Sitter igjen med så mange inntrykk. Noen er veldig enkle å sette ord på, andre ikke. Men at det nå er jul er helt sykt. Jeg har bare et halvår igjen i England, altså med andre ord: mere regn..

Waterstone's i mitt hjerte

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar