29. oktober 2009

Bella Italia

Naa er jeg i Italia. Venter paa aa faa et hjemmelaget pastamaaltid av italienske Camillo, saa bruker ventetiden paa en uforstaaelig mac (nesten alt er paa italiensk). Vi kom hit igaar etter en flytur, en busstur, to undergrundsturer og en togtur. Gaarsdagen ble brukt i Milano der jeg ble lurt trill rundt av gatefolk, haha - jeg har et armbaand og masse bilder av Tati (og duene). Fikk ikke settt saa mye av Milano, innsiden av en Mc Donalds og katedralen.

Her i Torino har jeg sett mye derimot. Gaarsdagen ble brukt paa aa komme fram, se huset og
spise pizza med en italiensk pappa som ikke kan noe annet enn "yes" paa engelsk. Ganske morsomt faktisk. Idag ble jeg vekt klokken 7, hva faen tenkte jeg da, det var for tidlig. Vi skulle vist vaere med til Universitetet. Fant ut av italienske ungdommer ikke toerr aa snakke engelsk og at arkitektur paa italiensk er v a n s k e l i g. Etter et par timer fant vi ut at shopping fristet mere. Vi fikk et handtegnet kart med alle de viktigste plassene merket av (beste pizzaplass, beste kafé og h&m) og en skriftlig 1-2-3 for aa komme oss paa trikken (vi greide alt, uten aa kjoepe bilett...). Torino er en kjempefin by, digger den. Selv om alt er veldig posh, saa greide vi lett aa bruke 6 timer der.

Naa skal vi spise pasta og se film. Imorgen blir det festing med .. eh, husker ikke navnene. Kommer bilder naar jeg kommer hjem, glemte ledningen til kameraet i Manchester.

Kos dere med dette bildet i mellomtiden ;-)

1 kommentar:

  1. Heldiggris, litt av noen opplevelser du får :)

    SvarSlett