27. oktober 2009

Half Term

Hva er det?Jo det er bra.


Da er jeg hjemme i Manchester igjen etter en fantastisk weekend. Jeg har vært i London, Eastbourne og Cheltenham. Jeg startet tidlig på lørdag morgen. For trøtt til å se på biletten min spurte jeg en av togfolkene om hvor jeg skulle.Han så på biletten min og smilte "First class lady, that's over there" Oy, fint at jeg viste det da. Jeg hadde kjempestor plass og egen mann som serverte tea og kjeks hvert 10ende minutt. Og sånn for å vise at jeg hørte til der så hadde jeg avis også (med suduko vell og merke).

I London greide jeg å komme meg fra London Eusteon til Victoria Station helt alene via London underground. Kan med handen på hjertet si at jeg aldri har vært så stolt at meg selv. Møtte Synne utenfor Victoria Station, hjertehjerte. Linn Maren våknet ikke av alarmen sin hun stakkar, så vi måtte vente på henne. Ventetiden ble brukt på en pub, der vi pimpa litt før hun kom.

Hele dagen ble brukt på å vandre gatelangs i London uten noen spesiell plan. Det var deilig. Vi snakket norsk og lo av norske reklamer. Vi tilbringte store deler av dagen under London, men det er kos. Vi var også en tur til Camden, men hele den turen ble brukt på å tenke på mat. Vet dere hvor vanskelig det er å finne en åpen italiensk restaurant når du leter etter det? Om du ikke viste det så er det veldig vanskelig..

På kvelden dro vi til Eastbourne, Pevensey Bay. "Norske pensjonister drar til Spania, egelske til Eastbourne".Der møtte vi en norske på bussen. "FAEN du e norsk" kom det ut av min munn da. Det tok meg en stund å skjønne at de snakket norsk, men det var morsomt da. Var det ikke en nordlending? Hjemme til Synne fikk jeg sett 3247875 frosker før jeg fornøyd sovnet i en stol et par minutter ut å Yes Man. Våknet klokken 8 om morgenen av at jeg hadde ondt i nakken, og rømte opp til Synne for å sove videre. Når jeg våknet igjen et par timer senere fikk jeg se sjøen. Det var godt det. Tror ikke jeg har forstått hvor mye jeg har savnet det.

Jeg og Linn Maren sa hadebra til Synne på togstasjonen før vi satte oss på toget til London igjen. I London gikk vi gatelangs og så på de fine husene og var et par turer under London igjen. Vi fant ikke Peter Pan, men vi fant da Buckingham Palace (selv om det var mørkt ute). Hadde en frappe på Starbucks i Oxford Street før vi dro til en pub og spiste fish and chips. Hadde en kjempebra dag. På kvelden dro vi til Cheltenham der jeg møtte Linn Maren's vertssøster igjen, Katarina. De hadde det koselig og jeg har mange planer om å fikse veggene på rommet mitt slik som de har gjort.

Mandag ble brukt på å konvertere Linn Maren, hihi. Vi gikk rundt i Cheltenham (som foresten var en kjempepen plass). Hadde ikke så mye tid der, vi hadde nok til å kjøpe Hannah Montana penner og gå på kino. Dagen var så koselig, MEN mamma greide nok å ødelegge den litt. hinthint, ikke legg igjen slike meldinger på voicemail'n min!!

Alt i alt har dette vært en av de beste helgene i England så langt. Jeg elsker London.

Så nå skal jeg pakke ut og så pakke igjen - inatt går turen til Italia.

3 kommentarer:

  1. Det var ikke meningen å skremme deg, jeg tok bare plutselig på meg jobbestemmen min når jeg la igjen beskjed til deg.Sorry, ska itj skremm dæ flere gang :) Ha det hyggelig i bursdagsselskapet til Oscar, hils alle så mye fra oss også. Go tur videre til Italia :)
    Klæm fra mamma

    SvarSlett
  2. Slektningene i Fillheia ønsker deg en god tur til Italia:)

    SvarSlett
  3. Kos dæ i Italia vennen. :D
    ILU<3<3<3

    SvarSlett