4. april 2010

Singing in Bristol

Det er litt morsomt at jeg alltid starter å skrive på engelsk før jeg husker at jeg skriver norsk på bloggen, men det skal jo bare være bra det? Det betyr jo at engelsken kommer først, slik blir det når tankene mine går i engelsk hele tiden. Det betyr jo at jeg faktisk begynner å lære engelsk.

Igår gikk alarmen min av halv 5. Jeg var trøtt, men kom meg fort opp når jeg kom på at jeg hadde glemt å pakke kvelden før. Pengebok, planner og kamera - jeg var klar. Klokken halv 6 var jeg på togstasjonen og klokken 6 gikk turen ned til Birmingham. Denne gangen møtte jeg Neele, Vicky og Pascal før turen gikk videre til Bristol.

Jeg skal innrømme at jeg ikke er helt realistisk bestandig. Både jeg og Pascal trodde at det kom til å være varmt med masse sol i Bristol. Det er jo tross alt sør i England. Ja. Det er lov å drømme. Været var jo akkurat som været her oppe i nord. Må nevne at jeg følte meg hjemme en liten stund. I Bristol har de kanaler. Større enn de i Birmingham og Manchester. De har båter og alt i alt lignet det litt på Trondheim. De andre skjønte ikke hvorfor jeg måtte ha bilder av båter, men jeg har tross alt ikke sett båter siden jeg var hjemme i jula.


Vi hadde sol i begynnelsen og heldigvis besøkte vi slott borg kirke tingen først. Der tok vi noen bilder, skikkelige turister.
En liten stund etter disse bildene ble tatt begynte det å regne. Ikke litt regn, men typisk engelsk rett ned regn. Ingen av oss hadde med oss paraply, så på veien til busstasjonen ble vi gjennomvåte. Vi møtte to tyskere der og endte opp på starbucks. Der møtte vi enda flere utvekslingsstudenter, morsomt. Tilfeldigheter. Vi alle hadde planlagt å møtes, men ingen hadde hverandres tlf nummer. Så at vi alle møttes der var veldig morsomt. Etter noe som virket som flere timer endte vi opp med minigolf. Jungel mini golf. Det var kjempemorsomt. Det siste hullet var slik at om du fikk den inn i hullet på første forsøk så fikk du et gavekort. Gjett hvem som greide det da? Ja, meg. Stolt. Etter minigolfen dro vi til Nandos. Nam. Jeg elsker Nandos. Dagen gikk fort og plutselig var vi på toget på vei hjem igjen.

Love you all sweethearts, thanks for a lovely day <3

3 kommentarer:

  1. Hvilket byrå reiser du med, og er du fornøyd?

    SvarSlett
  2. Takk for koseleg kommentar :) God påske til deg også :)

    SvarSlett
  3. Jeg reiser med EF. Tenker du paa aa reise eller? :-)

    SvarSlett