10. april 2010

It's not easy

Hvordan det er å være utvekslingsstudent i England er ikke slik jeg trodde det kom til å være. Jeg har til nå opplevd mere positivt enn jeg noen gang trodde jeg kom til å oppleve, men også mye mere negativt. Jeg har hatt toppen av lykke, for å gå rett til den brutal virkelighet dagen etterpå. Men jeg regner med at det er slik det er å bo i et annet land og snakke et annet språk. Så om du er en framtidig utvekslingsstudent: ikke bli skremt. Selv om det kan være veldig mye som går imot deg, så husk at alt det positive er så mye bedre. Jeg har ikke villet byttet ut dette året mot noe, selv om det har gått imot meg ganske masse til tider. Å ha en dårlig dag betyr ikke at dagen etterpå blir like ille, det er det som er så bra med å være utvekslingsstudent. Ingen dag er lik, heldigvis. Så. For å gjøre en kort historie kort: Jeg har byttet familie, ja igjen. Personlighetene våre gikk ikke ilag, så for å slippe å krangle mere gjorde jeg det enkleste: flyttet ut. Så nå bor jeg hos Susan. Hun er kjempekoselig og huset er gigantisk. Huset har (bare) 6 soverom og 4 bad. Jeg trives, er ikke det viktigst?

Mitt nye hjem

4 kommentarer:

  1. Syns det er utrolig kjekt når du skriver sånn som nå, da jeg skal være utvekslingsstudent i England til høsten og setter pris på alle tips jeg kan få. :b
    Liker bloggen din veldig godt forresten! :)

    SvarSlett
  2. Du er flink til å fokusere på det positive. Håper det går bra resten av tiden i England slik at du får ro til skolearbeidet også. Tenker på deg. Hilsen tante

    SvarSlett
  3. Du får jammen oppleve mye dette året Martine, og finner løsninger når ting floker seg - så bra! Håper du får det greit nå. Det er en fryd å lese bloggen din, vi følger med og drømmer oss bort i fine bilder. Klem fra K og tante T

    SvarSlett
  4. Hørtes fornuftig ut å flytte ut, og unngå mer konflikt, ja! Godt du har funnet deg til rette nå! :D Så stort og deilig ut, det huset der :)

    SvarSlett