12. mars 2010

I'm alive, in love and happy

Idag ble jeg en skikkelig utvekslingsstudent, jeg kjøpte mobilt internett. Nesten alle utvekslingsstudenter bruker jo det hele tiden. Har hatt problemer med internetten her hjemme, så måtte ty til en liten usb stikk. Den er svart og grønn, fancy.

Forrige torsdag fikk jeg besøk fra Norge og har vært skikkelig turist. Gleden av å se mamma, pappa, Frida og Elise var stor. Også så godt å snakke norsk igjen da. Har ikke møtt norskene her i Manchester på lenge, alt har krasjet med handballen. Elise har oppdaget hvor lite engelske studenter vet om andre land, for de trodde ikke engang at hun kunne snakke engelsk. "Does she speak English, Martine?" Morsomt. Jeg dro med alle sammen på min favoritt restaurant for å vise hvor fin sønnen til eieren er også på pubklubb ting. Elise måtte synge karaoke med vertsmoren min og resten av familien fikk testet engelsk kunnskapene sine masse. Vi var på Old Trafford, med omvisning og shopping. Jeg er nå eier av en Valencia fotballskjorte. Må innrømme at jeg er litt overasket over standaren på Old Trafford, alt som ikke tilskuerne kan se er jo bare slitt og gammelt. Uansett, nå har jeg vært der og kan si at min fotballinteresse bare blir større og større. Å prøve å få alle sammen til å gå på puben min med meg trengte vi et par forsøk på. Hvem tenker vel på at det er fotballkamp? Ikke jeg iallefall, for alle pubene var fulle - vi endte opp med dyr pizza. Frida og Elise har fått et innblikk i hvor billige butikkene er her, New Look & Primark preget store deler av bagasjen på vei hjem. Morsomt. Elsker engelske butikker. Også tok jeg de med til The Trafford Centre. Vi gjorde masse. Vi har til og med sett en mumie(tiss). Jeg trodde jeg skulle dø og kan trygt si at det var veldig morsomt. Tok nemlig turen til et museum, de hadde ekte mumier og slanger. Jeg og Elise skal flytte til Storbritannia. Det er så masse jeg kan fortelle om hvordan det var å ha besøk fra Norge, men for å summe det opp så var det veldig koselig selv om det egentlig var litt rart at to forskjellige verdener møttes. Jeg har jo to forskjellige liv, morsomt.

Ellers så fikk jeg C i både sociology og comms på eksamenen i januar. Eksamensresultatet har ført med seg nye betjentskaper og jeg er generelt veldig fornøyd med livet.

1 kommentar:

  1. hahaha trudd æ skullj dø når æ såg den mumien :)
    d va kjempe artig å værra i Manchester, glede mæ t vi ska studer i England :)

    glede mæ t at du kjæm heim i sommer :)

    SvarSlett