2. februar 2010

City OG United

Jeg har bodd her i Manchester i over 5 mnd nå. I byen som har både United og City, fotballens by. Jeg kjører forbi både hjemmebanen til United og City på vei til skolen. Det er alltid noen som går i enten rødt eller blått. Alle har forskjellige grunner til å heie på forskjellige lag, her i Manchester går det masse i at "my parents support that team". Uansett, det er vanskelig ikke å heie på et spesielt lag. Jeg var United fan helt til jeg møtte guttene her i Chadderton, City er jo nærmere meg her. På skolen er det United som gjelder. Så kanskje jeg har greid det umulige? Jeg heier jo ikke på et spesielt lag.


Det har blitt litt rart å tenke på hvor liten verden egentlig er. For hvem hadde trodd at jeg kjenne personer blant den galskapen her? Jeg leser jo blogger om at utvekslingsstudenter plutselig kjenner verdensstjerner, at alt som var en annen verden plutselig blir din verden. Jeg trodde ikke det skulle hende meg her i Manchester. Men - jeg kjenner folk som jobber på Old Trafford, mange av vennene mine på skolen har fedre i fotballeliten og plutselig vet jeg hvem jeg må snakke med for å få litt av hvert (ro ned mamma, ikke drugs).

Det høres jo egentlig ganske bra ut. Jeg har jo levd på dette ganske lenge nå, det fantes jo ikke noe ille med denne situasjonen. Idag oppdaget jeg det negative. Når det som ikke skulle skje, skjedde. Uansett hvilken avis jeg leser ser jeg bilder, tekst og uttalelser fra folk jeg kjenner. Folk jeg har gått på skole med i 5 mnd. Når media begynner å beskrive en jente jeg kjente, da blir det for mye. Det er tross alt privat. Jeg skjønner hvorfor kjendiser ikke liker media, hvor har privatlivet dratt? Alle tanker går til familien, å gå igjennom noe slikt er forferdelig nok før media begynner å blande seg inn. Vi fikk jo beskjed om å ikke snakke med media nesten før vi fikk vite det. Trist til tusen.

2 kommentarer:

  1. Nå ble jeg veldig nyskjerrig, har det hendt noe? Håper alt er bra med deg!

    SvarSlett
  2. Ei jente i klassen min er død. Så har nok ikke hendt noe med meg nei!

    SvarSlett