5. oktober 2009

Eyy, gangstah

Politi og sikkerhetsvakter er overalt på skolen. De står vakt ved hver eneste inngang til skolen. Vi må vise ID-kort og de ser i veskene våre. Tror det var en slosskamp en dag med noen "gangstah" fra et annet område. Iallefall er sikkerheten på topp her nå. Ingen som kommer inn på skolens område uten id-kort. Jeg for min del kom for sent til timen på grunn av det. Men hva skal læreren si da? Ikke min skyld at id-kortet hadde gjemt seg nederst i veska mi. Læreren min så oppgitt på meg "So Norwagian girls are just the same as English girls? You have to have a million different bags" Jaja, han har skjønt det.

Ellers så går språket bra. Fikk en B- på en stil i Communication and Culture. Ikke den beste karakteren, men bra nok. Læreren spurte faktisk om å få min tilbake for å ta kopi slik at alle skulle få se den, for det var slik en stil skulle skrives. Hvorfor fikk jeg ikke A da? De er ikke så smarte lærerne.

På vennefronten går det bra. Jeg er ikke sjenert, heldigvis. Du kan ikke være sjenert her. Ingen som kommer løpende for å bli venn med deg, de har jo sine venner fra før. Jeg smilte og snakket med min "adorable" aksent. Så jeg har iallefall noen å være ilag med. Stort pluss at skolen er kjempestor, møter jo nye folk hver dag. Det har også blitt lettere å bli kjent med folk her nå som jeg har vent meg til engelsk. Haha, det hørtes rart ut. Altså, engelsk er mye enklere nå enn for 4 uker siden. Jeg trives. Vi har jo samme humor!


Jeg har kjøpt meg rød jakke. Det er kult det.
Foresten så har norsken min blitt forferdelig..

3 kommentarer: