18. mai 2010

drømmen på vår jord

Nå er det lenge siden jeg har oppdatert. Alle tankene mine har vært i Norge hos vennene mine og jeg har hatt mere hjemlengsel enn jeg noensinne har hatt. For ei uke siden tenkte jeg at det kom til å bli trist å reise fra England og godt å komme hjem til Norge. Nå blir det fortsatt trist å reise fra England, men det blir det også når jeg kommer hjem. At ei kjær venninne ikke er blant oss lengre er helt uvirkelig. Det blir rart å komme hjem og oppdage at hun faktisk ikke er der..

adaythatshouldhavelastedforever.

I forsøk på å få tankene over på noe annet i helgen kom Lukas på besøk. Jeg prøvde etter beste evne å vise han Manchester, men tankene mine var ikke helt med. Ikke hjalp det at han ikke engang viste var Old Trafford var og snakket rugby 24/7. Uansett var det koselig å ha besøk av han her i Manchester. Vet jo ikke når jeg møter han neste gang, tviler på at det blir i England og da sier det seg selv at det blir lenge til.

Så kom mandag og nasjonaldagen. Her i England feirer de naturlig nok ikke 17. Mai slik som vi gjør i Norge. Det hindret ikke meg i å skulke skole for å feire med norske studenter i Manchester. Vi startet med middag på en kjempekoselig restaurant, Ego. Tilsammen var vi nok 10-12 stk som koste oss med god mat og drikke. Jeg spiste lakse fiskekaker av alle ting og tenkte at nå har pappa vært stolt av meg. Altså, er man fra Hitra så er man fra Hitra. Etter middagen dro vi til konsulatet. Der sang vi nasjonalsangen og fikk gratis champagne. Jeg var den yngste personen der, nesten alle var gamle og så viktige ut i dress. Etter et par timer der dro vi videre på pub for å virkelig feire nasjonaldagen på ekte engelsk måte. Også så koselig at vi bare var norske, mange studenter som hadde vært utvekslingsstudenter tidligere og fikk mange tips om forskjellige ting. Jeg overnattet hos Martine og kan nå si at jeg faktisk vet hvilken retning Victoria Park ligger i.

Så, idag tok virkeligheten fatt igjen og jeg har vært på skolen. Dagens opptur var at vi fikk vite karakteren på coursework i AS English Language. Karakteren teller 40% av den endelige karakteren og jeg har vært skikkelig nervøs. Jeg hadde ingen grunn til å være nervøs - jeg fikk en A!! Det vil si at jeg kan stryke på eksamen og fortsatt bestå faget. Så nå er det bare å stå på fram mot eksamenene, så kanskje det ikke går så ille uansett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar